Minä
odotin monta päivää sadetta ja se tuli. Äsken mies raotti parvekkeen ovea ja sisään juossut ilma oli puhdas. Kevään raikkautta täynnä.

Huhtikuu
on arvaamaton, mutta ihastuttava. Se ei päästä ihmistä helpolla, juksailee. Alkuviikon lämpiminä päivinä isompi Tyttö vietti pienempien päiväunihetket parvekkeella. Uusi kesähattu, kumisaappat, suihkupullo ja saippuakuplat seuranaan.

531601.jpg

531587.jpg

531585.jpg

Tyttö
nautti auringosta ja minä virkkasin ajatuksia tilkkupeittoon. Paloista muodoistui pojalle päiväunipeitto. Peitto kantaa mukanaan meille tuntematonta tarinaa. Löysin tammikuun kirpakilla pakkasilla pussin vihreitä lankoja ja tilkkuja kirpputorilta. Olin ajatellut purkaa tilkut, mutta levittäessäni ne lattialle kotona en voinut. Tilkut halusivat peitoksi, mutta aikaa se vei.
Alkuviikosta poika pyysi päiväunipeittoa ja minun mieleeni palasivat nämä vihreät tilkut. Kun tyttö suihkutteli parvekkella kevättä tervetulleeksi, minä ompelin tilkkuja yhteen ja virkkasin peiton reunoja. Päättelin lankoja ja mietin syytä sille, että nämä tilkut eivät olleet jo aiemmin muuttuneet peitoksi. Pienimmän työn minä tein. Kenties näin oli kuitenkin tarkoitettu. Tämän peiton alla pojalle on uni maistunut ja Haitula on myös päässyt kokeilemaan peittoa.

531592.jpg

531589.jpg

Väreiltään peitto sopii myös Project Spectrumiin.