Joskus
tekee hyvää viettää aikaa ihan yksin. Eilen, kun isommat lapset olivat käyneet nukkumaan mies lähti pitkästä aikaa moikkaamaan kavereitaan kaupungille. Haitula nukahti jo hyvissä ajoin yöunille.Minä sain ihan oman hetken.
Surffasin vähän netissä, harjasin koiraa, järjestelin lankoja värien mukaan koreihin ja laitoin omaa kaappiani järjestykseen. Kun minulla ei ole omaa huonetta sain minä oman kaapin. Se kaappi on kyllä ollut meillä jo aiemminkin. Se on palvellut kirjahyllynä, lasten lelukaappina, viimeisimpänä sinne oli laitettu Haitulan vaatteita. Pienen järjestelyn jälkeen saimme kuitenkin kaapin minun käyttööni. Sinne tulee minun lankoja, lehtiä, harrastuskirjoja ja varmaan jokunen muovikippokin kaapin alimmalle hyllylle. Saa nähdä.

Project Spectrum

on pyörinyt mielessä Salaisen neuleystävän lisäksi. Jotakin olen saanut jo ajatusta pidemmälle - lajittelin kahden ensimmäisen kuukauden langat. Sinistä minulla ei ole juuri yhtään, harmaata hieman ja valkoista hieman enemmän. Mitään isoja töitä noista langoista ei kyllä taijota, mutta jotain sentään. Ja katsokaa, eiliseltä Menitan reissulta löytyi Spectrum-väriset puikotkin!

(Aion muuten ihan kohta ylittää itseni ja kirjoittaa pätkän englanniksi, jos joku sitä kieltä Suomea paremmin hallitseva, vaikka joskus eksyy Nurjalle. Sellaiset, jotka minut tuntevat tietävät, että tämä tosiaan on iso juttu. Minun suusta ei kuulla englantia ja kirjoittanut sitä olen joskus kauan kauan sitten viimeksi. Mutta täällä on hyvä harjoitella.)

Project Spectrum in my mind... I promised to myself that this year I would do something new. I wrote in English. This project gave me a good reason. Maybe someone who don't understand Finnish would want to read this blog. Yesterday I organized my yarn. I found some blue and grey, more white. I think that my first Project Spectrum work is Log Cabin Socks...




377014.jpg

Kyllä sieltä Menitasta (oli muuten ensimmäinen kertani Soukan outletissa) löytyi muutakin. Jotain salaista ja jotakin kauan toivottua. Handknit Holidays on huudellut minulle ja nyt sen sain. Sanoin miehelle, että tämä on etukäteen hankittu ystävänpäivälahja minulta minulle. Eikös sitä saakin välillä hemmotella myös itseään? Niin ja jos vielä pitää perustella tuota hankintaa niin tuleehan se joulu tänäkin vuonna. Ja täydellisen oloinen sukkamallikin löytyy kyseistä kirjasta. Angorinalta Naisten Joulumessuilta ostettu villapellavalankaa alkaa enemmin tai myöhemmin muodostua Anne Woodburyn Log Cabin sukiksi.

377011.jpg

Pipoviikot
alkavat olla päätöksessä. Minä sain Haitulalle toisenkin myssyn tehtyä. Nyt vaaleanpunaisesta Novitan Nallesta. Kuvaa siitä ei ainakaan toistaiseksi ole, mutta kyllähän te tiedätte millaisia ne siksakmyssyt ovat.